Praha 21. srpna 2018 – Popularita Regionální potraviny rok od roku stoupá. Státní
zemědělský intervenční fond (SZIF), který značku spravuje, se snaží o neustálé
vylepšení pro spotřebitele, ať už jde o stejnojmennou mobilní aplikaci
REGIONÁLNÍ POTRAVINA nebo SÍŤOVKA. Teď přichází s inovací webových
stránek a spoluprací s pořadem Výleťák.
SZIF jako administrátor značky se snaží Regionální potravinu co nejvíce zviditelnit.
Přiblížit její výjimečnost a přednosti. Oceněné produkty jsou vyrobené z místních surovin
a v daném regionu, díky krátkým distribučním cestám jsou čerstvější a zároveň i
ekologičtější, protože čím blíž jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí
při jejich dopravě. Přínosem je také podpora zaměstnanosti v daném regionu.
Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci představují záruku udržení nebo dokonce
rozšíření počtu pracovních míst.
„Obliba značky nás těší a zároveň i zavazuje. Je důležité neusnout na vavřínech.
Regionální potravina je na trhu už devět let, a jak ukazují průzkumy, zákazníci jí fandí
čím dál více. Vidím v tom jakýsi regionální patriotismus. Každý z nás bývá pyšný na to,
co se vyrobí právě u nás,“ říká generální ředitel SZIF Martin Šebestyán.
Informace o Regionální potravině zákazníci najdou na webu www.regionalnipotravina.cz.
Tyto stránky právě prošly zásadní „rekonstrukci“. Novým vylepšením jsou tipy na výlet
v okolí oceněných výrobců a také zajímavé recepty. Návštěvu nejrůznějších míst naší
země tak lze spojit s gastronomií, ta jde totiž s turistikou ruku v ruce. Z každého kraje
vám nyní SZIF přináší inspiraci na parádní výlet pro celou rodinu, stejně jako tip, co tam
báječného ochutnat. Nechybí ani jednotlivé recepty z nejchutnějších potravin, které naše
kraje nabízejí.
Dalším projektem je Výleťák. SZIF navázal spolupráci s oblíbeným pořadem na Streamu.
„Formou medailonků s výrobci oceněných potravin představíme jejich příběhy a postřehy,
co jim značka Regionální potravina přinesla. Za každý kraj přiblížíme divákům jednoho
výrobce. Prvním z nich je rodinná uzenářská firma v Milovicích ve Středočeském kraji,“
uvádí Martin Šebestyán. Chcete-li se dovědět o osudu uzenářství od doby jeho
zakladatele, pradědečka Rudolfa, přes éru, kdy v místě působila sovětská armáda, až po
dnešní dny, pusťte si krátké video: https://www.stream.cz/vyletak/10026919-domacigothaj-a-dalsi-lahodne-uzeniny-z-rodinneho-reznictvi-v-milovicich.
Možná vás překvapí, o
jaký produkt mají jejich zákazníci největší zájem. Vévodí obyčejný Gothaj, který má pro
spotřebitele stále neobyčejné kouzlo.
Vladimíra Nováková
tisková mluvčí SZIF