Maso, mléko nebo vege? Ať to nebo to, všechny potraviny musí býti bio, aby se mohly ucházet o titul Česká biopotravina 2017. Soutěž o nejlepší tuzemskou biopotravinu se otevřela v pátek 24. března 2017.
16. ročník soutěže, kterou organizuje PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, umožňuje získat ocenění ve čtyřech kategoriích:
„Minulé ročníky soutěže ukázaly, že čeští producenti biopotravin umí vyrobit kvalitní výrobky. Opravdu však dbáme o to, aby v potravině byly použity tuzemské suroviny. V hodnocení zohledňujeme použitý poměr domácích surovin, neboť krátké obchodní řetězce k biopotravinám jednoznačně patří,“ říká Kateřina Urbánková, manažerka PRO-BIO Svazu ekologických zemědělců. Vzhledem k tomu, že k trendům posledních let patří finalizace bioprodukce – tedy zpracování suroviny přímo na farmě do biopotraviny určené konečnému zákazníkovi, je jasné, že i tyto výrobky organizátoři soutěže vítají. Není třeba vyrábět velké šarže, abyste se mohli do soutěže přihlásit. „Bio medvědí pesto, Černíkovické beraní rohy, kozí biomáslo, císařské brambůrky, kančí lovečák, pohanková sekaná… Za všemi těmito finalisty od roku 2002 stojí spousta práce a také odvahy. Není vůbec důležité, zda jde o většího producenta nebo drobného bio farmáře. Porota vždy klade důraz na jasně stanovená kritéria a velice si váží každého účastníka soutěže. Společně posunujeme „biodějiny“ naší země kupředu!“ uvedl předseda poroty Pavel Maurer.
Do soutěže se může přihlásit kterýkoliv výrobce biopotravin, jež je certifikován jednou ze čtyř certifikačních organizací působících v České republice. K přihlášce je nutné doložit certifikát dané biopotraviny a vše zaslat poštou nebo elektronicky na adresu PRO-BIO Svazu ekologických zemědělců (Nemocniční 53, Šumperk), a to do 1.8.2017. Odborná porota se pak sejde koncem srpna, aby potraviny zhodnotila. Výsledky soutěže budou zveřejněny v Září – Měsíci biopotravin a ekologického zemědělství.
Vítěz soutěže Česká biopotravina se může těšit na inspirační exkurzi na mezinárodní veletrh BIOFACH 2018 do německého Norimberku. Samozřejmostí je také propagace vítězného výrobku, nejen prostřednictvím mediálních partnerů soutěže, ale také přímo – na nejrůznějších akcích pořádaných organizátorem soutěže.
Kompletní znění TZ ke stažení:
Loga ke stažení: