Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. od 1. ledna 2025 otevře příjem žádostí do programu na podporu pojištění. V rámci administrace žádostí fond i nadále bude snižovat administrativní zátěž na klienty a se žadateli o podporu bude komunikováno především elektronickou formou, a to i v případě dokládání potvrzení pojišťovny o předepsaném a uhrazeném pojistném.
„V tomto ohledu jsme dostáli slibu snižování administrativní zátěže na naše žadatele. Věříme, že se tato změna pozitivně promítne především na zjednodušení komunikace mezi fondem a klientem, který podal žádost o podporu. Nicméně fond pokračuje v navázání spolupráce s dalšími pojišťovnami, aby veškerá data byla předávána elektronicky přímo ze strany právě pojišťoven,“ řekl předseda představenstva, Josef Kučera.
V rámci programu Finanční podpora pojištění se poskytuje podpora formou finančních prostředků na úhradu části nákladů prokazatelně vynaložených na platbu pojistného u pojištění plodin nebo hospodářských zvířat a je určena pro malé a střední podniky z oblasti zemědělské prvovýroby.
Maximální výše podpory je stanovena v rozmezí od 35 % do 65 % u speciálních plodin, od 10 % do 50 % u ostatních plodin a od 25 % do 50 % prokázaných uhrazených nákladů na pojištění hospodářských zvířat, a to vždy pro příslušný rok. Žádost o poskytnutí podpory se podává výhradně elektronicky ještě před úhradou pojistného, a to od 1.1. do 31. 10. prostřednictvím formuláře dostupného na https://zadost.pgrlf.cz/.